سرکار خوب

من چرا تنها خورم جام میم از یار خوب؟
دوستهای بیشمار خواهم برای کار خوب

عاشق میخانه ام جانم پر است از روح عشق
من نمیخواهم کنم پنهان دمی اسرار خوب

بر زمین افتاده ای بودم کنون تاجم بسر
خود ستایی میشود تنها درین دربار خوب

مهربانی کرده است در باره ام ایزد بسی
تا که بزمی را کنم آماده با پروار خوب

دور یار گشتن هنر میخواهد از پروردگار
دست ایزد کرده هستم بهر یار پرگار خوب

عاشقی یک دانشست, دانستن آمال یار
خواهش یارست که در جان مینهد آثار خوب

در چنین دنیای جنگ, قحطی و ظلم, آوارگی
دل دوام میآورد تنها برِ دلدار خوب

زین سبب افتاده ام دنبال عیسی مسیح
دانه میکارم در او یک میدهد صد بار خوب

آدم عاشق میشود اما به دل, با گوش باز
سود ازین عشق عاشقی بس میبرد هُشیار خوب

پس بیا میخانۀ شایسته شو هُشیار عشق
پر شو از پندار و از گفتار و از کردار خوب

دکتر دانیال شایسته

 

Leave a comment

Filed under Poetry - شعر

Leave a Reply

